KKV KONTROLLING BLOG

Az Open-Tech Informatika Kft. több mint 20 éve az üzleti informatika meghatározó szereplője.

Széleskörű tapasztalattal rendelkezünk a vállalati kontrolling, informatikai tanácsadás, rendszerintegráció, illetve a komplett integrált informatikai rendszerek hazai szállítói piacán.

Minden vállalkozás várja, hogy a járvány csillapodjon, és ezzel együtt beinduljon a gazdasági élet. De ezt nem lehet zsebre dugott kézzel várni, érdemes készülni rá. Hogyan?

Helyzetfelmérés

Nézz körül a környezetedben! Milyen a partnereid helyzete, mennyire sikerült túlélniük az elmúlt időszakot? Nyugodtan megkérdezheted őket, hogy milyen helyzetben várják az indulást. Ínséges időkben lehet, hogy előnyösebb win-win megállapodásokat tudsz kötni, hiszen mindenki helyzetét befolyásolták a korlátozások, most mindenki egy kicsit „engedékenyebb”.

Milyen változások történtek az iparágadban, változtak-e a piaci igények? Ezeket a változásokat le kell követned és előre fel kell készülnöd rájuk. Tudod, a nehézségek és a változások egyben új lehetőségeket is jelentenek.

Nézd meg saját magad! Ezt talán mondani sem kell, hiszen egy tudatos vállalkozó folyamatosan figyeli a helyzetét és igyekszik jobbá válni. Milyen a te helyzeted, milyenek a lehetőségeid a változások közepette?

Számolj! Milyen költségeid vannak most, és ha újra beindul az élet a vállalkozásod számára, milyen költségeid jelennek meg újra? Ezekhez a költségekhez mekkora bevételed van most (már ha van..) és mekkora bevételekre számíthatsz „nyitáskor”? Ezek a bevételek fedezik a költségeket, hogy legalább a cash flow pozitívan alakuljon?

(Újra)indulás

Vágj bele tudatosan, legyen terved – amihez hasonlíthatod majd a tényeket. Ha kellően körbejártad a kérdést és minden oldalról felmérted a helyzeted, készíts tervet az induláshoz.

A tervezés viszont nem álmodozást jelent. Ebben a helyzetben kulcsfontosságú, hogy minél jobban kihasználd az új lehetőségeket és minél hatékonyabban tudj működni.

Tervezd meg „pozitív realitással”, hogy hogyan szolgálod majd ki a vevőidet, hogyan szerzel új vevőket, mekkora bevételt fogsz elérni és milyen költségek mellett. Ezek csak az alapvető mutatók egy vállalkozásban, ennél sokkal részletesebben is elmélyülhetsz benne az iparági sajátosságokat figyelembe véve.

Egy megfontolandó kérdés: Érdemes most valami újat, hasznosat bevezetni?

Különböző kontrolling megoldások segítenek átlátni a vállalkozásod helyzetét, működését, és kellő információ rendelkezésre állása esetén azt is, hogy merre halad a céged! Lehet, hogy néhány egyszerű újítással nagy versenyelőnyre tehetsz szert a konkurenciával szemben.





    Adatvédelmi gyakorlatunkkal kapcsolatban kérjük, keresse fel a http://opentech.hu/adatkezelesi-tajekoztato/ weboldalunkat.

    Tetszett? Oszd meg!
    Facebook
    Linkedin
    Pinterest
    EMAIL
    PRiNT
    További KKV KONTROLLING cikkeink

    Kiváncsi vagy a cikkre? Add meg az elérhetőségedet, neked is van egy ajánlatunk. Köszi, de csak a cikk érdekel. Megyek a cikkre.

    Miben „több” a Kontroller mint a Könyvelő?

    Minden vállalkozó tudja, hogy szüksége van könyvelőre és könyvelésre, de azt már kevesebben tudják, hogy mekkora szükségük lenne kontrollerre és kontrollingra! Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy miben több,

    „A jól van az úgy” eredménye: szerencsejáték.

    A cégedet, amiből idővel profitot, osztalékot akarsz kivenni, nem építheted a szerencsére alapozva. Hogyan indulj el? Egyre inkább elterjedő megoldás a fenti problémákra a különböző kontrolling rendszerek kialakítása, bevezetése majd

    „Jól van az úgy” veszélye

    „Jól van az úgy”… … a tervezésben. A vállalkozás alapja, hogy tervezel. A kezdő vállalkozásoktól egészen a legnagyobbakig mindenkinek szüksége van tervekre. Megtervezed, hogy mit, mennyit és hogyan akarsz eladni.